hemma!

äntligen hemma!
fast jag måste medge att det var allt lite mysigt där borta i gränna, vid vättern i våran trånga lilla stuga! Att bara sitta där inne och huttra när regnet ÖSTE ner utanför fönstret.

Sov ingenting på hela natten fredag till lördag, somnade dock en och en halv timma innan vi skulle åka till Gränna. Sov lite i bilen också, men kunde inte sova så speciellt mkt, hade två ungar som lutade sig mot vare axel. Så jag fick lite ont.
Iaf, vi var framme i Gränna typ vid 10- halv 11 nångång. Tog båten över till Visingsö med kusinerna och åkte först häst&vagn i en timme.
Sen hade mormor&morfar hyrt cyklar till oss så vi skulle cykla runt i tre timmar, guuuuuud vad kul.

Sen tog vi båten tillbaka till Gränna och gick tillbaka till våra små stugor. Jag somnade i typ en timme för jag var så trött. Blev väckt av att det var mat, så då åt jag och sen gick jag och la mig igen, medans dom andra spelade äventyrsgolf och kollade på sverige-spanien matchen. Sen blev jag väckt igen för att vi skulle äta glass, och social som jag är åt jag glass, tackade för mig och gick och la mig igen.
Mamma väckte mig vid nio, men gick inte upp förrens kvart i tio, då blev det duschen och sen gick vi upp till gränna och kollade när dom gjorde polkagrisar och köpte massa också! :D
Sen kom mormor&morfar och vi gick och åt på restarurang, sen åkte mormor&morfar, moster,kusiner och kusiners pappa hem. Och vi stannade kvar en natt till.
På kvällen spelade jag&lillasyster äventyrsgolf och kollade på film, somnade typ vid 1 eller ngt. Sen på morgonen var det bara att packa ihop och åka hem. Vi stannade i Alvastra och kollade på klosterruinen. Sen åkte vi hem, gjorde mat och sen vi kom hem har jag bara suttit vid datorn, att man kan vara så beroende av internet, det är sjukt.

Nu ska jag städa och lägga ner tvätt i tvättstugan, för på torsdag åker jag med familjen ner till Göteborg ut till Björkö! Ska träffa massssssssor som jag träffade förra året, pusss på dom!

/ erajcii


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0