lördag kväll.

igår när jag och jessica kom hem efter att ha varit i stan och solat, gjorde vi hallon/jordgubbspaj :D
Den blev skitgod, lägger ut lite bilder från igår kväll :)

   
Och här är receptet :

120 g smör
1 ägg
2½ dl strösocker
2½ dl vetemjöl
1tsk bakpulver
1 paket frysta hallon
Ev kokos till att strö i formen
ugn 175 grader
( Vi gjorde en smuldeg och la ovanpå, och till smuldeg behöver man 50-100 g smör/margarin, socker, havregryn och vetemjöl. Smält smöret i en kastrull, ta av  den från plattan och blanda i socker, ta så mkt som du vill. (Men helst inte mer än 1 - 1 !/2 dl) Blanda ner mjöl tills det blir som en deg, och även havregryn. Blanda tills det blir en smuldeg, som blir lite smulig ;) )
Smält smöret och låt det svalna. Vispa ägget och sockret pösigt. Blanda mjöl och bakpulver.  Rör ner det i äggvispet. Blanda ner smöret.  Smöra en form och ta  gärna kokos istället för ströbröd, (det blir en smarrig blandning till hallonen)  Bre ut smeten i formen och strö över hallonen. Grädda pajen på nedersta falsen 50-60 min. Servera pajen ljummen med vaniljglass, vispgrädde eller vaniljsås.


Vi kollade på She's The Man också, så sjuukt bra film! Och jag äääälskar Channing Tatum's kropp, GRR!
Sen gick jag och alla och la sig vid halv 1, men jag somnade inte förrens vid halv 4 nån gång, idag ska jag bara ta det lungt, har så jälva ont i magen :@
imorgon är det skola, går bara måndag och onsdag denna vecka :D För på tisdag ska jag till tandläkaren, och dra ut en tand, och jag måste ha lustgas, så jag kan inte gå till skolan, för jag blir helt slut när jag har det :s Sen är vi lediga torsdag & fredag, på torsdag vet jag itne vad som händer, men på fredag blir det antagligen The Eye med Marcus, Oskar & Bella :D

nej nu ska jag ner och äta frukost (?) haha, ha en uuunderbar söndag allihoppa :D
/ erajcii.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0